piątek, 20 maja 2011

Operacja: GOTTERDAMMERUNG - Joachim Shipper

Dokładnie rok temu zamieściłem na blogu krótką notkę z zalążkiem pomysłu na kampanię-setting do Savage Worlds. Był to moment, kiedy w głowie miałem kilka rożnych pomysłów: noir, Troję, no i Roztrzaskana Ziemię. Operacja: GOTTERDAMMERUNG była jednym z kilku, ale spotkała się z przychylnymi komentarzami na blogu, a także słowami zachęty, jakie skierowali do mnie czytelnicy. Padały pytania i podpowiedzi. Zanim się obejrzałem, siedziałem w teoriach spisowych dotyczących okultyzmu i Trzeciej Rzeszy.

Potem, na Dzień Darmowych gier Fabularnych udostępniłem przygodę "Tajemnica więźnia numer siedem" i ponownie spotkałem się z miłymi słowami. Zdawać się mogło czytelnikom, że potem temat został zarzucony, ale nie. Kolejne pytania i słowa zachęty ze strony GRAmela sprawiły, że cały czas coś robiłem, dłubałem, pisałem, wymyślałem i przerabiałem. Katalog z linkami rósł, podobnie jak plik z tekstem.

Operacja: GOTTERDAMMERUNG jest napisana.No dobrze, prawie, bo zostały mi "cyferki", bestiariusz i ekwipunek specjalny. W ramach "zajawki" i dla uczczenia rocznicy roku pracy nad projektem chciałbym się podzielić z Wami bohaterem niezależnym, który wprowadzi do waszych kampanii element, jakiego nie spodziewają się gracze.

W najbliższych tygodniach i miesiącach będę chciał publikować takie drobne artykuły, które będą stanowiły uwerturę, wstęp do zasadniczego settingu.

Przed wami Joachim Shipper, człowiek z pozoru bezsilny, którego nie sposób podejrzewać o związek z pewnymi dziwnymi wydarzeniami, niezwykła aurą i tajemniczymi wydarzeniami w górskiej miejscowości Herzburg. a jednak, pośród alpejskich śniegów, nieskalanych szczytów w spokojnym, grzecznym i idyllicznym miasteczku dzieje się coś dziwnego. Czy jest możliwe, aby było ono ostatnim bastionem Trzeciej Rzeszy? A może jest przyczółkiem jej następczyni?

Życzę przyjemnej lektury i czekam na komentarze.

Plik możecie pobrać stąd

3 komentarze:

  1. ale czad Operacja żyje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy ktos mówil ze nie? :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytalem, kurde inspirujace jak cholera. Jesli reszta settingu bedzie na podobnym poziomie to szykuje nam sie naprawde swietna produkcja!

    OdpowiedzUsuń