czwartek, 5 czerwca 2014

D&D Starter Set i Liga Awanturników

Powolutku rozkręca się machina promocyjna najnowszej edycji D&D. Dziś ukazał się wstepny artykuł przybliżający zawartość podręcznika startowego do nowej wersji gry (dostępny za mniej więcej miesiąc) oraz kilka słów o nowym systemie gry zorganizowanej.

Dzisiaj przedstawiono nam trzech menedżerów Adventurer's League, którzy będą opiekowali się społecznością, organizowali konwenty i dbali o to, by wszystko szło jak należy, a gracze czerpali z nich jak najwięcej przyjemności. Miło mi powiedzieć, że jednym z nich jest Robert Aducci, fan Dark Suna i jeden z aktywniejszych członków Athas.org. so spółki z dwoma kolegami będzie nadzorował synchronizację dat konwentów, przygód, wydawania dodatków z kalendarzem WotC. Jak widać, firma sięga po pracowników z zewnątrz, to dobry znak, że ściąga się specjalistów, zamiast na siłę wciskać kogoś z wewnątrz na niespecjalnie odpowiadającą mu posadę.

Najważniejsze jest jednak to, że pokazano nam pierwszy wycinek z D&D Starter Set. Pod TYM linkiem znajdziecie plik pdf. Na razie jest to jedynie spis treści, ale na jego podsatwie można już wnioskować pewne rzeczy. Krzemieniowi zestaw ten przywodzi na myśl Dragon Age RPG, mnie kojarzy się odrobinę z One Ring RPG, a to za sprawa osobnej sekcji o adventurngu.

Ale przyjrzyjmy się spisowi treści. Najpierw dwie strony wprowadzenia i opisu współczynników, potem 5 opisujących walkę. Niewiele, to dobrze, można założyć, że mechanika nie będzie przesadnie skomplikowana. Potem 4 strony o samych przygodach, podróży, ekwipunku i odpoczynku. znów, jeśli zasady nie będą pisane jak gry Encore, mamy szanse na proste reguły, które są wskazówkami, niż zestawem reguł. Następnie kolejny, czterostronicowy rozdział, tym razem o czarach i dodatek o stanach. 32 strony to mniej, niż łączna objętość podręczników w analogicznym zestawie do 4E, ale ta kompaktowość mnie cieszy. Na razie oceniam książkę po okładce, ale pierwsze wrażenie ma pozytywne. Pozostaje czekać na dalsze materiały próbne.

4 komentarze:

  1. Ja tam też mam skojarzenia z Dragon Age RPG ;) Nie mogę doczekać się, kiedy w końcu pojawi się ten starter!

    OdpowiedzUsuń
  2. W jakaś lepsza grafika w produktach WotC. Przywodzi mi myśl czasy AD&D 2E. Ciekawe jak będzie się miała zawartość do tego co obiecuje okładka...

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie najbardziej ciekawi czy scenariusze ligowe będą darmowe, jeśli tak to zapewne szybko przesiądę się na nexta.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja nie jestem tak optymistycznie nastawiony względem prostoty mechaniki - 4 strony ekwipunku i 8 stron czarów to całkiem sporo jak na starter. Ale nawet jeśli będzie trudniejsze od AD&D 2e, to na pewno trójce nie dorówna :)

    OdpowiedzUsuń