niedziela, 1 kwietnia 2012

Kolejny przeciek o D&D Next

Dziś postanowiłem sprawdzić kilka blogów, których nie odwiedzałem od jakiegoś czasu. Między innymi zajrzałem na ten prowadzony przez Jasona Bulhmana, głównego projektanta Pathfindera. Jakiś czas temu połączył go z kontem na Tweeterze i dlatego przestałem go śledzić.

Jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że Codex of Infinite Pains" wrócił do dawnej formy i, co ciekawsze, zaprezentował całkiem zabawny i interesujący przeciek, związany z tajemniczym projektem Paizo i... D&D Next! Otóż wychodzi na to, że zarówno Paizo, ja i Wizards of the Coast po cichu wróciły do współpracy. Zapewne większość z Was wie, że Paizo wydawało kiedyś magazyny Dungeon i Dragon, a po odebraniu licencji stworzono Pathfindera.

Teraz historia wydaje się zataczać koło. Jason oraz Eric Mona ona zostali zakontraktowani jako designer supervisor projektu D&D Next. Podczas gdy lejce nowej iteracji D&D nadal dzierży Monte Cook do spółki z Mikem Mearlesem, to "niezależni obserwatorzy" mają odpowiadać za playtesty i import ich wyników do gry. Biorąc pod uwagę to, jak ten proces sprawdził się w przypadku Pathfindera, można być dobrej myśli.

Najciekawsze są jednak pewne przemyślenia Jasona, którymi podzielił się na blogu. Wynika z nich, że D&D Next będzie bliższa Pathfinderowi, niż można przypuszczać. Co więcej, pisze coś takiego:

What we are aiming to, is grand unifacation. And I mean really, really GRAND unification, of all games based on levels, hit points and your favourite six abilities!
Czy tylko mnie się wydaje, że D&D Next w jednej ze swoich wersji będzie Pathfinder compatible?!

1 komentarz: