czwartek, 26 sierpnia 2010

[Savage Worlds] - Roztrzaskana Ziemia

Przed wami Tajemniczy Projekt, nad którym pracowałem od wiosny tego roku!

Zaczęło się od pomysłu, który wrócił do mnie jeszcze z epoki intensywnego grania w AD&D. wymyśliliśmy z kolegą świat, w którym żyły tylko ożywieńce, pozostałości po jakimś ogromnym kataklizmie jak wojna bogów, Armageddon, uderzenie w inna planetę i zapadnięcie się kryształowej sfery. Nie mieliśmy za bardzo pomysłu, co to byłby za świat i na czym polegać miała gra, stąd zarzuciliśmy go i zatonął w pomroku innych przygód.

Czas minął. Kiedy dostałem podręcznik do Savage Worlds,  zacząłem się zastanawiać nad jakimś settingiem, który mógłbym wykorzystać wraz z regułami. I nagle, ni stąd, ni zowąd przypomniałem sobie o dawnym pomyśle. Potem nastąpiły dwa dni gorączkowych rozmyślań i sporządzania notatek. Dodawałem i odrzucałem kolejne pomysły, zastanawiałem się, jak chciałbym prowadzić ten świat, w jakim stylu grać. Nie pamiętam jak wpadłem na pomysł, aby szkic wysłać Ramelowi, ale w końcu to zrobiłem i... spodobał mu się.

Po tej euforii przyszedł jednak kubeł zimnej wody. Ktoś już miał taki pomysł i co gorsza, wydał go drukiem. Przyznam się szczerze, o Sundered Skies coś tam słyszałem, ale nie grałem, nie czytałem podręcznika. Zacząłem drążyć temat i okazało się, że jeśli chciałbym wprowadzić coś, co odróżniłoby te dwie gry w sposób pozwalający na uczciwe opublikowanie Roztrzaskane ziemi, musiałbym zmienić najbardziej podstawowe elementy, które definiują setting. A nie chciałem tego robić, bo wtedy cały pomysł wziąłby w łeb. Dlatego wycofałem go i zająłem się innymi projektami.

Już tak mam, że jeśli czegoś nie dokończę, to sprawa mnie dręczy i nie daje spokoju. Nie inaczej było w tym przypadku. Wizja świata po niewyjaśnionej apokalipsie prosiła się o dokończenie, stąd dzisiejszy tekst.

 Przed wami mój pierwszy setting do Savage Worlds.

Na początku XXI wieku doszło do gigantycznej katastrofy. w apokaliptycznym zderzeniu z rozpędzona asteroidą, Ziemia została niemal doszczętnie zniszczona. Kiedy fale ognia pochłaniały kontynenty, sprawiały że oceany zamieniały się w chmury rozgrzanej pary, a ludzie w ciągu sekund ginęli milionami, doszło do drugiej katastrofy, bardziej ezoterycznej, jeśli nie magicznej w swej naturze. Ludzka cywilizacja została starta na proch, w ciągu kilku chwil zatracono wiedzę, doświadczenia i osiągnięcia dwóch tysiącleci.

Ale życie jest uporczywe i potrafi przetrwać nawet w najtrudniejszych warunkach. Nielicznym ludziom powiodło się i przetrwali zagładę. Kiedy pożary się wypaliły, wyszli z powrotem ze swoich schronów, aby odbudować dawne życie, które choć trochę przypomina to dawne.

Wasi dziadowie przetrwali, ojcowie przeżyli, teraz nadszedł wasz czas.

Epoka Odkryć dopiero się zaczyna.

Co się kryje za horyzontem?
Liczący sobie sześćdziesiąt stron podręcznik, opisujący Roztrzaskana ziemię znajdziecie tutaj lub tutaj (nie wymaga rejestracji, ale ja nie mam statystyk).
Życzę miłej lektury i zapraszam do komentowania.

10 komentarzy:

  1. Bardzo, bardzo fajne... Najbardziej chyba podobała mi się piaskownica, choć i sam świat zapowiada się ciekawie. Nosiłem się z prowadzeniem Sundered Skies, ale chyba spróbuje Roztrzaskanej Ziemi...

    OdpowiedzUsuń
  2. przeczytałem na razie tylko pierwszych kilka stron aby zorientować się jak wygląda Twój świat i jak działa i przyznam bez ogródek ze tego własnie szukałem do swojej kampanii D&D. Oczywiście zapewne nie obejdzie się bez drobnych modyfikacji przy dostosowaniu do systemu i moich konkretnych potrzeb ale wygląda świetnie i jest dokładnie tak wymagający jak potrzebuję.

    BTW nie wyobrażam sobie kampanii bez wątku "budujemy pierwszy sterowiec / balon"

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna rzecz, ale znasz już moje zdanie. I widzisz, ktoś chce to prowadzić:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A można jakiegoś linka do hosta bez wymaganej rejestracji? ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Proszę bardzo: http://cid-fbdfb29519a50249.office.live.com/self.aspx/Download/RPG/Roztrzaskana-Ziemia.pdf

    OdpowiedzUsuń
  6. I juz niedlugo na stronie GRAmela :)

    I nie ukrywam, ze jest to zajebisty pomysl, ale przez Skies jest troche zablokowany.

    OdpowiedzUsuń
  7. No to jestem ciekaw ile dostałeś w promocji od TESCO?

    Fajny setting - na przyszłość wyjustuj :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Super sprawa, info o publikacji z linkiem tutaj już jest u mnie :)

    http://dzikieswiaty.pl/?p=527

    OdpowiedzUsuń
  9. @Ramel
    A jak się ma to sprawa do podobieństwa 50 Phathoms i Pirates of the Spanish Main? ;>

    OdpowiedzUsuń
  10. Szabel - bardzo prosto. Ja nie moge sobie pozwolic na to, co PEG :)

    OdpowiedzUsuń