poniedziałek, 24 sierpnia 2009

Eksperyment z modułem cz.5 - Opis obszaru cz.1

Praca nad "Mgłami Evingici" idzie do przodu sprawnie, choć niekiedy napotyka na pewne trudności. okazało się, że utworzenie tabeli spotkań losowych nie jest takie łatwe, bo chociażby potwory poruszające się grupami mają CL wyższy, niż te pojedyncze, stąd powinny trafić do innej pod-grupy. W ramach odskoczni od arytmetyki, postanowiłem po trosze zając się okolicą, w której rozpoczęli swój żywot bohaterowie, czyli Puszczą Czarnokła (Blackfang Forrest).

Blackfang Forrest (pozycja na mapie E-F:4) (Podstawowy Challange Rating: 3)

Puszcza Czarnokła
Puszcza Czarnokła to las położony między wzgórzystym Wybrzeżem Wiernych, a Górami Mglistymi i Poszarpanymi Graniami. Od wschodu graniczy z morzem, od zachodu ze podnóżem Gór Mglistych i pozostaje dość odosobnioną knieją, choć nie można jej nazwać bezpieczną, czy spokojną. przez jej ostępy nie biegnie żaden z traktów królewskich, a nieliczne drogi i przecinki pozostają równie niebezpieczne, co leśna głusza.

Puszcza jest gęsta o rozległa, pokrywając obszar około 4200 kilometrów kwadratowych. Klimat Puszczy Czaronkła jest dość surowy: zimą las okrywa się śnieżną pierzyną, latem rozkwita bujną roślinnością. Człowiek obeznany z terenami leśnymi bez trudu wyżyje z darów boru, jednak będzie musiał się mieć na baczności, gdyż konkurencja nie śpi. Las można podzielić na trzy zasadnicze rejony: ukryty w jego środku, położony bardziej na północy matecznik, okalający go las gęsty i sięgające na jakieś trzy do pięciu kilometrów w głąb ostępów obrzeża . Na terenie tego granicznego pasu można spotkać porozrzucane ludzkie osady, połączone ze sobą w miarę uczęszczanymi szlakami. Im dalej w głąb lasu, tym coraz rzadziej można napotkać na ludzkie siedziby. Jeżeli wędrowcowi dopisz szczęście, znajdzie on obozy drwali, wypalaczy węgla drzewnego, bartników i innych ludzi lasu, jednak w gęstym lesie nie ma stałych osad. Do matecznika zapuszczają się tylko najodważniejsi, najbardziej zdesperowani lub szaleni podróżnicy albo ci, którzy służą siłom natury i nie muszą się z ich powodów obawiać niebezpieczeństwa, jak druidzi.

Co ja wiem o Puszczy Czarnokła?
Mieszkańcy lasu mogą wykonywać testy, których DC wynosi 10, pozostali bohaterowie muszą pokonać poziom trudności 15. W zależności od wyniku rzutu i wykorzystywanej umiejętności uzyskają różne informacje i wiadomości.

Knowledge (Arcana)
Udany test: Puszcza aż wibruje od magicznych energii. Choć nie przebiegają tędy żadne magiczne żyły, to gdzieś w jej ostępach musi znajdować się potężne źródło mocy. Nic dziwnego, że roślinność bujnie się rozwija, a zwierząt jest w bród.
Test udany o 5: Tu i ówdzie można natknąć się na dziwne, szpiczaste kamienie, sterczące spod darni i mchów. To od nich wzięła nazwę puszcza, ponieważ są czarne w barwie i kształtem przypominają kły.
Test udany o 10: Im bliżej centrum lasu, gdzie drzewa są starsze, tym więcej można spotkać istot magicznych, leśnych, a nawet natrafić na miejsca dziwów takich jak portale do innych miejsc, czasów, a nawet światów. Jeżeli poznać aktywujące je słowa klucze, można posiąść władzę nad tym systemem przejść.
Test udany o 15: Puszcza, kły, portale i wiele dziwnych ruin jakie można odnaleźć w lesie są pozostałością po czasach przed imperialnych, kiedy tą częścią wyspy władał potężny czarnoksiężnik. Niektórzy powiadają że dostąpił on boskości, inni, że sczezł, a jeszcze kolejni, że nie był w ogóle człowiekiem. Jedno wiadomo, że jego siedziba mieścił się u podnóża gór, w wydrążonym szczycie. wielu się tam wyprawiało, żaden nie wrócił, więc być może są tam jeszcze jakieś skarby.

Knowledge (Dungeoneering)
Udany test: Jedyne lochy, jakie znajdują się na terenie Puszczy Czarnokła, a które warte są uwagi, to sztolnie kopalni w Górach Mglistych, wejścia do których znajdują się od strony lasu. Wydobywano tam cenne kryształy, kamienie szlachetne, a także natrafiono na pojedynczą, ale dość bogatą rudę żelaza.
Test udany o 5: Znasz dokładną lokalizację wejścia do kopalń ora wiesz, że pierwsze dwa górne poziomy zostały już dość dawno splądrowane, ale istnieje niebezpieczeństwo, że coś się na nich zalęgło. Doszły cię plotki o orkach, goblinach, bazyliszkach a nawet minotaurach.
Test udany o 10: Kopalnie zamknięto, ponieważ "dokopano się zbyt głęboko" i górnicy zaczęli ginąć w dziwnych okolicznościach.
Test udany o 15: Podobno na najgłębszych poziomach kopalni natrafiono na zupełnie inny, podziemny świat, którego mieszkańcy nie życzyli sobie kontaktów z ludźmi z powierzchni. Doszło do walk i w końcu najgłębsze sztolnie zostały zasypane lub zawalone.

Knowledge (Geography)
Udany test: Puszcza Czarnokła sięgała kiedyś u podnóża Gór Mglistych, zacząć się z Lasem Pajęczych Sieci, stąd i w jednej, i w drugiej można spotkać te same istoty. Obecnie jest "zamkniętym światem", całkowicie samowystarczalnym, niezależnym i odrębnym od reszty wyspy, jak i puszcz.
Test udany o 5: Jesteś w stanie dokładnie określić, gdzie kończy się i zaczyna każda ze stref lasu.
Test udany o 10: Jesteś w stanie odnaleźć najlepsze miejsce do obozowiska, położone z dala od tras wędrówek niebezpiecznych zwierząt, potworów i istot nieprzyjaznych człowiekowi (premia +5 do testów Survival).

Knowledge (History)
Udany test: Tereny Puszczy Czarnokła omijane były przez "wielką historię" i z racji swego położenia ora ukształtowania znajdowały się zawsze na uboczu. Ludzie mieszkający w tej okolicy trzymają się własnych spraw i nie wytkają nos w cudze.
Test udany o 5: Wiadmoo, że w lesie spokoju i odosobnienia szukał nadworny mag Wielkiego Króla, ale nie wiesz, czy zagrzał tutaj długo miejsca i co się z nim stało.
Test udany o 10: Ów nadworny mag Wielkiego Króla przybył na wyspę 120 lat temu, zbudował w głębokiej puszczy dom, otoczył go magicznymi zabezpieczeniami i żył w nim prawie pięćdziesiąt lat, aż w końcu słuch p nim zaginął.
Test udany o 15: Czarodziej, Lorian z Vren, zwany także Zdradzieckim Rzeźnikiem, stał na czele intrygi i grupy spiskowców, którzy dokonali zamachu na Wielkiego Króla. Gdy ich plan nie wypalił, zostali wytropieni i wybici, ale mag zdołał umknąć królewskim siepaczom i skrył się na wyspie. Wedle plotek mieszkał w lesie, jednak po kilku latach łowcy i tutaj dotarli. Podobno schwytali go po magicznej bitwie i zawlekli do stolicy Królestwa, ale są tacy, którzy mówią, że to nie prawda. Jest w lesie taka dolina, do jakiej mogą trafić tylko ci, którym to przeznaczone, a podobnież rządzi nią Mag z Doliny...

Knowledge (Local)
Udany test: Po zmroku lepiej do lasu nie chadzać, bo rózne tam dziwadła mieszkają. Ostatnio małe chochliki, gobliny czy demony wykradły figurę z kapliczki i zbezcześciły ją, a potem porzuciły na opłotkach. Ostatnimi laty coraz więcej dziwnych stworów wychodzi z lasu i są coraz śmielsze. Tylko patrzeć, aż jakaś banda napadnie na którąś z osad...
Test udany o 5: Na obrzeżach lasu grasują koboldy i gobliny, szczęściem tłuką się między sobą, przez co nie są w stanie zorganizować najazdu. Coś jest niepokojącego w tych wydarzeniach, za ojców nie było tyle dziwolągów w lesie. Czyżby coś je wyganiało z kniei?
Test udany o 10: W gęstym lesie trwa coś jak wojna. Koboldy, gobliny, nieliczne ogry czy trolle biją się pomiędzy sobą, ale także s kimś jeszcze. Częstokroć można natrafić na ślady pobojowisk, gdzie można znaleźć świadectwa wielkich okrucieństw. Jakby coś lub ktoś metodycznie mordował każdego, kto się napatoczy.
Test udany o 15: Czarni druidzi urządzili sobie chram w mateczniku, przeciągają na swoją stronę drzewce i ich podopiecznych. Oczyszczają las ze złych humanoidów, ale tylko patrzeć, aż zabiorą się za drwali, bartników, myśliwych, a później ich rodziny.

Knowledge (Nature)
Udany test: Puszcza jest samowystarczalnym światem, który doskonale broni się przed wpływami z zewnątrz. Obfitość zwierzyny i roślinności sugeruje żyzną glebę, dodatkowo nawadnianą licznymi strumieniami i jeziorami. Komuś mieszkającemu w lesie, kto zna jego prawa i obyczaje, nie będzie groźny głód, choroby, wojna czy nieszczęścia.
Test udany o 5: Żyzność gleby i obfitość zwierzyny jest tak niesamowita, że aż zaskakująca.
Test udany o 10: W żaden sposób nie można nazwać naturalną obfitości, jaką można się spotkać w Puszczy Czarnokła. Czy to sprawa magicznych kamieni, czy może czegoś innego, ale las zdaje się tętnić życiem i dusić w narzuconych mu ramach.
Test udany o 15: Puszcza Czarnokła od pół wieku rozrasta się. Na przekór wyrębom drzew, wypalaniu lasu, sięga coraz dalej i nie minie wiek, a znowu połączy się z Lasem Pajęczych Sieci. To nie jest naturalny proces, a na pewno ma coś wspólnego z magią. Czyby druidzi podjęli decyzję dotyczącą losów wyspy i zaczęli ją wprowadzać w tym lesie?

3 komentarze:

  1. Każdy region opisujesz w ten sposób? Sporo pracy, zwłaszcza przy określaniu wiedzy z różnych dziedzin o danym terenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bosko i do przodu bo nadal trzyma dobry poziom!!! Tylko nazwa dziwnie brzmi...

    OdpowiedzUsuń
  3. @ Gonzo: Dzięki za dobre sowo i zachętę.
    @Smartfox: Wbrew pozorom to nie jest wiele roboty,a może sie przydać. Zastanawiam się, czy nie podwyższyć stopnia sukcesu, bo w sumie przez średnim rzucie, pierwszo-poziomowa postać "z okolicy" wie wszystko.

    OdpowiedzUsuń