środa, 5 sierpnia 2009

Eksperyment z modułem cz.2

Dalej myślę nad moim własnym modułem/sandboxem. Po pierwsze określiłem cele do których dążę. Po pierwsze ma to być narzędzie, dość dokładnie opisujące niewielka okolicę, w której będą działali gracze. Po drugie, ma umożliwić zabawę, która za każdym razem będzie inna, a po trzcie ma stanowić też rozrywkę i wyzwanie dla prowadzącego.

Większość z tych warunków można rozwiązać za pomocą odpowiednio ułożonych tabeli, które przy odrobinie kreatywności ze strony Mistrza Gry będą takim samograjem. Sposób losowania okolicy opisałem w poprzednim poście, teraz postanowiłem się zająć lokalną okolicą, z której startować będą bohaterowie.

Wczoraj wpadłem na pomysł tabeli, która w losowy sposób tworzyłaby ploty w rodzinnej miejscowości graczy. Oparłem ją o zasadnicze 3 kolumny: "Kto robi?", "Co robi" i "Na czym działa". Dodatkowo zamieściłem czwartą kolumnę, dzięki której można określić stosunek między poszczególnymi NPC-ami.

Przykład 1: Wykorzystując Kostnicę wykonałem trzy rzuty 1k10 , z wynikami 4,5,5. Patrząc w tabeli wychodzi nim że "Idiota", "zabija", "podziemia". Patrząc dosłownie wychodzi bełkot, ale oczyma wyobraźni można ujrzeć opuszczony dworek w którym miejscowy, wioskowy idiota morduje zwierzęta lub porwanych z gospody podróżnych. Może mieszkańcy tego pałacyku trzymali w podziemiach jakieś wynaturzone pół-ludzkie monstrum, które napada na ludzi w lesie, albo odosobnione farmy?

Przykład 2: Rzucamy jeszcze raz trzy testy, wykorzystując tabelę do określenia stosunków między dwiema prominentnymi figurami z lokalnej społeczności. Wyniku rzutów 1k10 to 2,4 i 8. Żeby było zabawniej, pierwszy będzie określał pierwszego NPC-a, drugi relacje między nim, a druga osobą, którą określa trzeci rzut. Wynik jest następujący: "czarodziej" "nienawidzi" "Mistrz złodziei". MG pozostaje odpowiedź na pytanie: czemu tak się dzieje, co ich poróżniło, czy jest w tym coś więcej oraz czy któryś z nich podejmuje jakieś działania do sfinalizowania morderczego sporu?

Tabelę znajdziecie tutaj.

W zasadzie wziąłem się do pracy trochę od środka, ale kolejne tabele wygeneruję już wkrótce.

6 komentarzy:

  1. Very cool. Przypomniały mi się tabele z podręczników Judges Guild do ustalania losowych questów: Roll 1: kto, Roll 2: rodzaj, Roll 3: gdzie. Takoż symulacja tłumu w mieście: Roll 1: charakter tłumu (cel), Roll 2: interakcja z PC (np. tratowanie ;) ). W darmowym suplemencie do Carcosy też jest generator kilku częściowy z abstrakcyjnymi pojęciami do wspomagania nimi improwizki. Tutaj link:

    http://www.apolitical.info/carcosa/

    OdpowiedzUsuń
  2. zięki, Ojcze Kanoniku, właśnie na Twoją radę liczyłem. Projekt będę rozwijał i chcę go jakoś później zebrać do kupy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tabela prościutka widzę szybka w użyciu, a wedle rach. prawd. możliwości spore.

    OdpowiedzUsuń
  4. Testuj Paladynie, bo co ty wytestujesz i o czym opowiesz, tego sam nie będę musiał testować.

    OdpowiedzUsuń
  5. @Paladyn
    Smartfox pewnie wysłał Ci wymianę maili, jakby co pisz.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, dostałem maila. Przeczytałem raz, wyłowiłem kilka rzeczy, później będę analizował dogłębnie. Pewien zarys koncepcji modułu już mam, teraz trzeba go tylko spisać.

    OdpowiedzUsuń