poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Kompletna mapa Athasu

Jak pewnie wiecie, uwielbiam mapy. Jest w nich coś magicznego, coś, co sprawia że mogę godzinami przyglądać się biegowi rzek, liniom brzegowym czy łańcuchom górskim. Mapa sprawia, że czy to książka, czy gra, ich świat zaczyna ozywać w mojej wyobraźni.

Żaden z settingów AD&D nie jest tak tajemniczy, jak Dark Sun. No bo co znajduje się po drugiej stronie Morza Pyłu? Czym kończą się  równiny za Brzęczącymi Górami?

Jedną z najlepszych map Athasu jakie widziałem stworzył Cyfrowy Wędrowiec. Niestety, nie dokończył jej skutkiem czego okolice Tyru, choć odkryte i zbadane w wielu dodatkach, są na jego mapie nieopisane. Jego stronę, o której już chyba wspominałem, znajdziecie TUTAJ.

Ostatnio za pośrednictwem fejsbukowej grupy fanów Dark Suna trafiłem na kompletna mapę. Choć mam wobec niej pewne wątpliwości*, to chciałbym się nią z Wami podzielić.  Warto zauważyć, że obejmuje ona okolice zarówno opisane w pierwszej podstawce, jak i te, które stanęły otworem przed graczami po opublikowaniu edycji rozszerzonej. Z drugiej strony, istnienie Ur-Draxa wskazuje na to, że wydarzenia z pięcioksięgu Denninga jeszcze nie miały miejsca.


Innymi słowy, idealnie pasuje do mojego podejścia do Athasu, lubię wiedzieć co jest poza regionem Tyru, na wypadek gdyby graczom, jakimś cudem udało się wyrwać z tego piekiełka...

====
* Jeśli spojrzycie na Morze Pyłu, zobaczycie Ur-Draxa, miasto Smoka. znajduje się ono trochę niżej od obszaru, na którym po ponownym wypędzeniu Raajata szaleje Błękitna Burza. O ile dobrze pamiętam cykl Troya Denninga, bitwa z Pierwszym Czarnoksiężnikiem miała miejsce w mieście, a nie na północ od niego. Będę to musiał sprawdzić...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz