sobota, 19 czerwca 2010

Dzień darmowych gier fabularnych 2010

No i wreszcie nadszedł!
Święto każdego fana RPG, kiedy to za darmo rozdawane są wersje demonstracyjne naszych ulubionych gier. W tym roku zawitało ono i do naszego kraju, choć jeszcze nie w takiej formie, w jakiej odbywa się na Zachodzie. Nie będziemy mieli sesji w sklepach, darmowych przygód w formie papierowej, ale i tak dostaniemy sporo fajnych gratisów.

Celebracja już się zaczęła. Jeżeli jesteście zarejestrowani na Facebooku, zajrzyjcie na oficjalną stronę dnia, która znajduje się tutaj. Ze strony oficjalnych wydawców udział biorą: Cyfrografia, Gramel, Kuźnia Gier, Menhir i inni. Do tego szacownego grona dołącza też moje, jednoosobowe, studio: Paladyn's Tower Games..Wiem, że takich "kanapowych firm" jest wiele, ale chciałem nadać moim projektom jakiś wspólny "imprint". Stąd logo, nazwa, zamysł.

Debiutuję przygodą do Savage Worlds, osadzoną w realiach mini-settingu Operacja: Gotterdammerung. Mam nadzieję, że przypadnie Wam ona do gustu, dajcie znać w komentarzach.

"Choć od zakończenia Drugiej Wojny Światowej minęło wiele lat, to dla niektórych trwa ona nadal. Niektórzy żyją z piętnem tego, co im uczyniono, inni nie mogą zapomnieć, czego nie zdołali dokonać. Świat pogrążył się w stagnacji Zimnej Wojny. Ludzie, żyjący w cieniu atomowego holocaustu, usiłują zapomnieć o koszmarze, jaki stał się ich udziałem. Bawią się więc, pracują i oddają życiu, bojaźliwie spoglądając za ramię, gdzie może czaić się atomowa zguba. Pragnąc pokoju, chcą nie pamiętać.


Nie wszyscy.


Są tacy, którzy żyją wspomnieniami. Dla nich czasy Drugiej Wojny były początkiem Nowego Ładu, ogniem w którym miał się wykuć Cudowny Nowy Świat. Ich utopia, podporządkowana wizji Wodza nie ziściła się na szczęście. Czy aby na pewno?


Gdzieś w cieniu, z dala od ludzkich oczu, za zasłoną rzeczywistości czai się siła, zdolna zniewolić cały Wolny Świat, rzucić na kolana Europę i urzeczywistnić mit w imię którego świat stanął w ogniu wojny. Na angielskiej prowincji, z dala od świateł wielkich miast rozpoczyna się ostatni akt Drugie Wojny Światowej lub uwertura do nowego konfliktu. Tajemnicza stacja radiowa zaczyna nadawania z pozoru bezsensownego programu, pradawne zło budzi się na smaganych wichrem wrzosowiskach, a ludzie stają w obliczu niewyjaśnionych zjawisk. Czy bohaterowie będą w stanie zapobiec wojnie, która może zakończyć się klęską Starej Europy, nim ta zda sobie sprawę, że bierze udział w jakimś starciu? Kim jest tajemniczy Więzień Numer Siedem? Dlaczego pozostaje pod strażą i nikomu nie wolno z nim rozmawiać, choć od kapitulacji Berlina minęło osiemnaście lat?"



Życzę udanej sesji i przyjemnych wrażeń.

5 komentarzy:

  1. Dawaj, dawaj, więcej i wciąż...

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki! Przygoda wygląda na ciekawą, jak skończę prowadzić Star Wars to chętnie poprowadzę "Tajemnice więźnia numer siedem" :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej. MOglbys wrzucic pdf w miejsce, gdzie nie rtzeba sie logowac/zakladac konta?

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej! Zamierzam poprawić pdf-a i go wrzucę w jakieś free miejsce. Nie miałem pojęcia, że na scribd trzeba się logować.

    OdpowiedzUsuń